La Mancomunitat Camp de Túria, a través del departament de Benestar Social i des de la Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA), continua amb la seua campanya de 12 mesos, 12 lemes. Este mes de setembre el lema és “Si no te qüestiones res, t’ho acabes creient tot”.

Este mes de setembre, des de la UPCCA Camp de Túria volem promoure el pensament crític entre la població tant jove com adulta, convidant a reflexionar i a fer-nos preguntes sobre el món que ens envolta.

Volem seguir el patró del que s’establix? Són els costums inamovibles o es poden canviar? És necessari que seguim amb el que hem vist i interioritzat des de la infància? M’està beneficiant actuar així o m’està perjudicant?

Quant al consum d’alcohol, tabac o altres drogues, hi ha un component social molt fort. És fàcil deixar-se portar per allò que veiem al nostre voltant, i no sempre resulta senzill trencar eixa tendència, sobretot quan creiem ser els únics a fer-ho.

Amb esta campanya no busquem dir-te el que has de fer, sinó convidar a la reflexió. Al fet que la gent es plantege si allò que donem per fet es pot canviar, i si vol fer-ho.

Perquè si mai ens qüestionem res, si no investiguem, busquem dades i contrastem la informació per a prendre decisions informades, serà fàcil que ens convencen de qualsevol cosa, fins i tot sense arguments. Ja siga respecte al consum de substàncies o respecte a qualsevol altre tema que ens afecte.

Per un pensament crític i una presa de decisions assenyada i informada.