MCT- Novembre de 2023

Aquest mes de novembre, amb motiu del Dia Mundial Sense Alcohol, des de la Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives (UPCCA) Mancomunitat Camp de Túria es vol recordar a totes aquelles persones que ho necessiten, que deixar l’alcohol és possible. L’objectiu de la campanya 12 mesos, 12 lemes del mes de novembre és fer veure que, encara que semble impossible, es pot eixir de l’addicció de l’alcohol, és qüestió de fer xicotets passos cap avant i no donar-lo tot per perdut si es produeixen recaigudes o o es fallen en els propòsits.

Segons l’Informe 2023 de l’Observatori Espanyol de les Drogues i les Addiccions (OEDA) , l’alcohol continua sent la substància psicoactiva més consumida i, malgrat que es percep com menys perillós que altres substàncies addictives, se situa com una de les substàncies que més urgències genera al país.

Existeix una normalització del consum d’alcohol, fins i tot en menors d’edat, que pot provocar sensació d’innocuïtat o de fals control. No obstant això, ningú està a resguard de cometre una imprudència per creure que està en plenes facultats o de desenvolupar una addicció.

El Dia Mundial Sense Alcohol també és un bon dia per a recordar que és possible canviar els hàbits de consum per uns altres més saludables. Reduir la ingesta d’alcohol, no cedir al consum davant la pressió social, triar altres opcions més saludables en els menjars, no conduir si s’ha consumit… Tots aquests hàbits ajuden a ser cada vegada més conscients dels canvis que genera l’alcohol en l’organisme, provocant efectes nocius en la salut i posant en perill a altres persones i a un mateix.

La UPCCA és un servei públic i gratuït que ofereix servei als municipis que conformen la Mancomunitat Camp de Túria. Té com a objectiu desenvolupar accions per a reduir o evitar l’ús i/o abús de drogues, així com altres addiccions no químiques, i els problemes associats a aquests. Per a això, ofereix informació, orientació i assessorament en matèria de drogodependència i altres conductes addictives. També duu a terme activitats preventives en l’àmbit familiar, escolar i comunitari, a través de campanyes com la de 12 mesos 12 lemes.